چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wed 15 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۴ مهر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۱:۰۳:۱۳

نقش ایران در پروتکل اثرات زیست محیطی کشورهای حاشیه دریای خزر

باشگاه خبری فراساحل: معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پیشنهادهای ایران در اجلاس بین المللی سازمان های محیط زیست آبان ماه سال جاری در ژنو ارائه شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا پروین فرشچی، درحاشیه برگزاری چهارمین نمایشگاه بین الملی دریایی در غرفه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این مطلب گفت: در اجلاس بین المللی سازمانهای محیط زیست که در تاریخ بیست چهار تا بیست هشت اکتبر(اواسط آبان ماه سال جاری) برگزار شود کشورهای حاشیه دریای خزر در آن حضور پیدا کنند و قرار است در مورد دو پروتکل جدید صحبت کنند. وی افزود : در این نشست یکی  از پروتکل ها که پروتکل اثرات زیستی محیطی با ماهیت فرامرزی است نهایی شود این دو پروتکل برای ایران بسیارحایز اهمیت است زیرا بیشتر فعالیتهای ما کشاورزی است اما فعالیت های سایر کشورها متنوع و در خصوص صنایع با آلودگی های نفتی، اکتشاف نفت، در فراساحل و ...است.

فرشچی گفت: از آنجایی که این پروتکل تنها با ارزیابی زیست محیطی با اهمیت فرامرزی است و بسیار حایز اهمیت است قطعا تحقق پیدا کند . وی افزود: در این پروتکل دو نکته در خصوص ضمیمه باقی مانده است که باید کشورهای حاشیه خزر آن را  نهایی کنند تا در ژانویه که ششمین جلسه کنفرانس کشورهای عضو است تصویب  برساند. معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به این پروتکل ها خاطر نشان کرد: ایران در این دو پروتکل بسیار فعال بوده است و به دلیل اهمیتی که برای ایران دارد سعی کرده است به عنوان میانجی بین کشورهای فعالیت کند. وی در ادامه اظهار داشت : پروتکل دیگر، پروتکل پایش آلودگی محیط زیست است . این پروتکل سالها در مذاکره بوده است و در این اجلاس نهایی خواهد شد.

وی گفت : پیشنهاد اولیه این پروتکل از سوی ایران بود و مسئله اجرای برنامه منطقه ای مبارزه با آلودگی نفتی در این اجلاس مورد بررسی قرار خواهد گرفت. وی تصریح کرد: در مرداد ماه سال گذشته پروتکل پیشگیری با آلودگی نفتی لازم الاجرا شد وبرای اینکه این پروتکل اجرایی شود، یک برنامه برای اقدام لازم است،  به گونه ای که یکی از کشورها بتواند به عنوان میزبان اجرایی پروتکل آلودگی نفتی فعالیت های خود را آغاز کند. وی گفت : ایران هم یکی از پیشنهاد دهندگان است تا مرکزاجرایی پروتکل آلودگی نفتی را برعهده گیرد.


فرشچی درباره مشکلات سنبل آبی در مرداب بندر انزلی با بیان اینکه تنها راه حل اینست که سنبل آبی به صورت فیزیکی جمع آوری شود، افزود: به طور مرتب سازمان محیط زیست گیلان این کار را با کمک های مردمی و نهادهای مردمی انجام دهد. وی با بیان اینکه بودجه خاصی برای این موضوع تخصیص داده نشده است گفت: تنها استانداری بودجه خاصی برای این کار تخصیص داده است. معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در این باره ادامه داد: برای نابودی سنبل آبی مطالعه ای توسط محققین در حال انجام است تا با استفاده از یک جلبلک بومی ماده ای تهیه شود تا سنبل آبی از بین برود البته این کار در حال آزمایش است.



  کد خبر : 2414
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :